WISC-V Wechsler Intelligence Scale for Children, 5th Edition

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ WISC V;

Είναι ένα ολοκληρωμένο ψυχομετρικό εργαλείο που εξετάζει την νοητική λειτουργικότητα ενός παιδιού σε πέντε γνωστικά πεδία. Η κλίμακα WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children Fifth Edition) είναι η πιο συχνά χρησιµοποιούµενη, σε παγκόσµιο επίπεδο, κλίµακα νοητικής αξιολόγησης για παιδιά  και είναι σταθµισµένη στην Ελλάδα. Η 5η  έκδοση του εργαλείου – WISC-V, είναι μια πλήρως αναθεωρημένη και επικαιροποιημένη, αξιόπιστη και έγκυρη κλίµακα για τη αξιολόγηση της νοηµοσύνης παιδιών ηλικίας από 6 έτη & 0 μήνες έως 16 έτη και 11 μήνες . Χορηγείται αποκλειστικά από  ψυχολόγο µε άδεια άσκησης επαγγέλματος και εκπαίδευση στο συγκεκριμένο εργαλείο.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ;

Η αξιολόγηση και εκτίμηση της νοητικής λειτουργικότητας ενός παιδιού είναι χρήσιμη για:

  • Ολοκληρωμένη Εκτίμηση Επιπέδου Νοητικής  Λειτουργικότητας
  • Εντοπισμός και Διάγνωση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Εντοπισμός Ιδιαίτερων Γνωστικών Δυνατοτήτων και Αδυναμιών
  • Εντοπισμός Νοητικής Χαρισματικότητας
  • Εντοπισμός Νοητικής Υστέρησης
  • Εντοπισμός Συγκεκριμένων Γνωστικών Ελλειμμάτων που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση
  • Γενικότερη Νευροψυχολογική Εκτίμηση
  • Διαχωρισμός νευρολογικών και ψυχιατρικών διαταραχών
  • Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Εντοπισμός ελλειμμάτων για τον θεραπευτικό σχεδιασμό του προγράμματος παρέμβασης σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε παιδιού

TΙ ΕΞΕΤΑΖΕΙ;

Από την αξιολόγηση προκύπτουν :

Γενικός Δείκτης Νοημοσύνης  (ΓΔΝ)

Και πέντε πρωτογενείς δείκτες:

Δείκτης Λεκτικής Κατανόησης (ΔΛΚ)

 ∆είκτης  Οπτικοχωρικής Αντίληψης (ΔΟΧ)

  Δείκτης Ρέοντα Συλλογισμού (ΔΡΣ)

 ∆είκτης Εργαζόμενης Μνήμης (ΔΕΜ) και

  ∆είκτης Ταχύτητας Επεξεργασίας (ΔΤΕ) 

Ακόμα,  είναι  διαθέσιμοι προς εξέταση βοηθητικοί και  συμπληρωματικοί δείκτες [Δείκτης ποσοτικού συλλογισμού (ΔΠΣ), Δείκτης Ακουστικής Εργαζόμενης Μνήμης (ΔΑΕΜ), Μη Λεκτικός Δείκτης (ΔΜΛ), Δείκτης Γενικής Ικανότητας (ΔΓΙ) και Δείκτης Γνωστικής Επάρκειας (ΔΓΕ) ],  που προκύπτουν από την επιμέρους επεξεργασία των βαθμολογιών του παιδιού σε κάθε υποδοκιμασία, ενισχύουν περισσότερο τα ευρήματα της ψυχολογικής εξέτασης, δίνοντας πιο πολλές πληροφορίες για το ενδο-ατομικό και γενικότερο νοητικό προφίλ του παιδιού, για την εξασφάλιση μιας ακριβέστερης διάγνωσης.

Αγγελική Τσαπάρα, Ψυχολόγος M.Sc., Ph.D (c), υπεύθυνη χορήγησης του τεστ στο Κέντρο Oι Μαχητές του Λόγου_ Νους&Λόγος

 

 

 

Βιβλιογραφία

Flanagan, D. P., & Alfonso, V. C. (2017). Essentials of WISC-V assessment. John Wiley & Sons.

Kaufman, A. S., Raiford, S. E., & Coalson, D. L. (2015). Intelligent testing with the WISC-V. John Wiley & Sons.